تکنولوژی اثر باستانی تخریب شده را از نو ساخت

تکنولوژی اثر باستانی تخریب شده را از نو ساخت

مجسمه یک شیرغرش کنان که به کمک چاپگر سه بعدی ساخته شده است، جدیدترین تلاش دانشمندان برای محافظت از آثار باستانی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی نیوز،‌ این مجسمه کوچک شیر در حقیقت نسخه شبیه‌سازی شده مجسمه ۳۰۰۰ ساله و عظیم‌الجثه شهر باستانی «نمرود» واقع در «‌عراق» است. این مجسمه سنگی یکی از چندین آثار باستانی و هنری موزه «موصل»‌ است که در سال ۲۰۱۴ به دست گروه ترویستی داعش نابود شد.

نسخه شبیه سازی شده شیر «موصل» با استفاده از تصاویر متعددی که توسط بازدیدکنندگان موزه «موصل» ثبت شده بود و با کمک چاپگر سه بعدی به عنوان یکی از پروژه‌های دیجیتالی فرهنگ و هنر گوگل ساخته شد.

این اثر در موزه «سلطنتی جنگ» لندن در قالب نمایشگاهی که به معضل نابود شدن جوامع توسط جنگ می‌پردازد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر این موزه بیان کرد :«نابودی فرهنگ یکی از پیامدهای غیر قابل کنترل جنگ محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل نابود کردن فرهنگ در جریان یک جنگ انتقال این پیام که ” ما شما را شکست دادیم” است. و این به آن معنا است که فرهنگ از ارزش به سزایی برخوردار است چرا که در غیر این صورت از آن به عنوان یک سلاح استفاده نمی‌شد.»

این نمایشگاه یک قرن نابودی فرهنگ از جمله وقایعی که در جنگ جهانی اول و جنگ سال ۱۹۹۲ «بوسنی» منجر به از بین رفتن بخشی از فرهنگ شد را نیز در برمی‌گیرد.

نظری وجود ندارد.

متاسفیم، فرم نظرات در حال حاضر بسته می‌باشد.